لیفتراک و راهکار های مقابله با حوادث

لیفتراک و راهکار های مقابله با حوادث

لیفتراک و راهکار های مقابله با حوادث

گاها حوادث لیفتراک ها باعث ایجاد انفجار در انبار ها می شود و این حوادث بیشتر از آنچه شما فکر می کنید اتفاق می افتد. در ایالات متحده، تقریبا 97،000 آسیب مرتبط با لیفتراک در هر سال  اتفاق میفتد که تعداد 100 عدد باعث مرگ و میر می شود. هر انبار لیفتراک باید برای جلوگیری از حوادث لیفتراک برقی، توانمند سازی و آموزش کارکنان خود را در انجام عملیات و پروتکل های اجرایی در اولویت قرار دهد.

حوادث لیفتراک

در اینجا پنج راه برای جلوگیری از حوادث لیفتراک و ایمنی انبار وجود دارد:

1 آموزش نحوه استفاده از لیفتراک

پیاده سازی آموزش برای همه کارکنان در ایمنی لیف تراک برقی، نقطه شروع است. یک دوره آموزش علاوه بر آموزش کارکنان جدید، همه را در یک سطح نگه می دارد.

2 انبار لیفتراک

یک انبار تمیز و سازمان یافته پایه گذاری یک انبار امن از لیفتراک برقی است. انسداد در خطوط نه تنها مانع از کارایی می شود، بلکه باعث می شود تا رانندگان لیفتراک برقی حرکات ناگهانی و غیر منتظره ای برای جلوگیری از خرابی ایجاد کنند و این به طور بالقوه منجر به تصادف می شود. از روشنایی تمام قسمت های انبار اطمینان حاصل کنید.

3 ایمنی لیفتراک

انبار لیفتراک را به گونه ای طراحی کنید که رانندگان با استفاده از محصولاتی که دید و ارتباط را افزایش می دهند، تمرکز خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، چراغ های ایمنی آبی را در جلو و عقب لیفتراک نصب کنید تا پیاده ها یک نشانه واضح روشن از یک بالابر نزدیک داشته باشند. آینه ها را در گوشه های راهرو قرار دهید تا گستره دید را افزایش دهید.

4 نگهداری از لیفتراک

بازرسی ایمنی معمول یک لیفتراک  باید قبل از اینکه یک راننده شروع به فعالیت کند، انجام شود. یک راننده باید نشت های احتمالی (سوخت، روغن هیدرولیک، روغن موتور، خنک کننده رادیاتور) را چک کند، تورم مناسب تایر را بررسی کند، و مکانیزم چنگال، شلنگ های هیدرولیک و کمربندهای موتور لیفتراک را بررسی کند. در صورت بروز هر گونه مساله، یک مکانیک واجد شرایط باید لیفتراک برقی را قبل از اینکه عملکرد لیفتراک از سر گرفته شود اصلاح کند.

5 بارگیری و تخلیه لیفتراک ها

بارهای سنگین یا سبک، سرعت های بالا، یا بارگیری غیرممکن می تواند به حوادث لیفتراک منجر شود. این شرایط می تواند منجر به یک نوع تصادف بسیار وسیع از لیفتراک شود. حداکثر سرعت را برای عملیات لیفتراک برقی در سراسر یک انبار مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که رانندگان در محدوده بارانداز بارگیری بسیار محتاط هستند. پالت تراک ها باید در هر زمان ممکن به صورت یکنواخت قرار داده شوند و هنگام ساخت پالت ها باید وزن کلی و ارتفاع محاسبه شود.

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495