روش های صحیح نگهداری از لیفتراک

روش های صحیح نگهداری از لیفتراک

روش های صحیح نگهداری از لیفتراک

در این مقاله قصد داریم درباره روش های صحیح نگهداری از لیفتراک صحبت کنیم. لیفتراک می تواند در انبار شما وظایف عملیاتی را انجام دهد و همچنین می تواند کار چندین نفر را در انبار انجام دهد و به کارها سرعت بیشتری ببخشد.

ممکن است شما چندین لیفتراک را در انبار خود نگهداری کنید در هر صورت باید نکاتی را برای نگهداری صحیح آن ها بدانید تا طول عمر بیشتری داشته باشند و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری پایین تری داشته باشد.

لاستیک لیفتراک را با فشار بالا نگه دارید

لاستیک لیفتراک باید بصورت مداوم چک شود. شما باید مطمئن شوید که لاستیک ها ساییدگی ندارند و کاملا پر از فشار باد هستند. به این منظور شما می توانید از یک فشار سنج استفاده کنید.

چک کردن روغن لیفتراک

برای اینکه لیفتراک بتواند بصورت مداوم و قوی عمل کند نیاز است که روغن آن بصورت مداوم چک شود.

بررسی ترمز لیفتراک

هر زمان احساس کردید ترمز لیفتراک به درستی کار نمی کند و یا چراغ هشدار آن روشن شد سریعا اقدام به بررسی نمایید قبل از اینکه خطرات مالی و یا جانی جبران ناپذیری به بار آورد.

بیشتر بخوانیم: انواع لیفتراک را بشناسیم

 

پاکیزگی لیفتراک

با شستشو کامل لیفتراک در پایان هر روز می توانید علاوه بر اینکه از گرمای بیش از حد دستگاه جلوگیری می کنید باعث افزایش طول عمر دستگاه نیز شوید.

استفاده از قطعات با کیفیت

برای تهیه قطعات مختلف لیفتراک ها هرگز فکر استفاده ازقطعات بی کفیت را در سر نپروانید . چرا که استفاده از قطعات بی کیفیت منجر به بوجود آمدن خرابی های پی در پی و هزینه های زیادی می شود . پس بهتر است از ابتدا قطعات اصل و با کیفیت را تهیه نمایید.

جهت مشاوره خرید و یا اجاره لیفتراک می توانید با کارشناسان ما در لیفتراک فابکو تماس بگیرید.

 

 

نکته پایانی روش نگهداری لیفتراک

 

مهمترین نکته در نگهداری لیفتراک این است که باید برنامه‌های تعمیر و نگهداری را به صورت دوره‌ای و منظم اجرا کنید و هرگونه نقص یا آسیب را به سرعت تشخیص داده و تعمیر کنید. همچنین، اطلاعات تولید کننده و دستورالعمل‌های عملیاتی مربوط به لیفتراک را به دقت مطالعه کرده و بر اساس آن‌ها عمل شود.

 

در نهایت، تعامل با تکنسین‌های متخصص و تامین قطعات اصلی و قطعات یدکی اورجینال می‌تواند در نگهداری لیفتراک کمک شایانی کند. برقراری ارتباط مستمر با تولید کننده یا نمایندگی محلی می‌تواند منبع مناسبی برای پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات شما باشد.

 

به همین ترتیب، با رعایت این راهنما و توصیه‌ها، می‌توانید لیفتراک‌ها را در شرایط عملیاتی بهتری نگهداری کرده و عملکرد و ایمنی آن‌ها را بهبود بخشید. این شامل تمیز کردن بار و ضدعفونی کردن قسمت‌هایی از لیفتراک است که در تماس با بار قرار می‌گیرند.

 

با رعایت این راهکارها، می‌توانید لیفتراک را در وضعیت تمیز و سالم نگه داشته و عمر مفید آن را بهبود بخشید. همچنین، نظافت و حفظ نظم لیفتراک به عملکرد صحیح و ایمنی آن کمک می‌کند و خطرات ناشی از ذرات و آلودگی را کاهش می‌دهد. بنابراین پاکسازی و حفظ نظافت لیفتراک‌ها را به‌عنوان بخشی اساسی از برنامه بهره‌وری و نگهداری لیفتراک در نظر بگیرید و آن را به‌طور منظم و منسجم انجام دهید.

 

 


نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495