چگونه یک پالت تراک درست انتخاب کنیم (انتخاب پالت تراک)

چگونه یک پالت تراک درست انتخاب کنیم (انتخاب پالت تراک)

چگونه یک پالت تراک درست انتخاب کنیم (انتخاب پالت تراک)

زمانی، مارک تواین از بازی گلف، به عنوان تمرین پیاده روی نامناسب یاد کرد. این می تواند اشاره به دستگاه های لیفتراک و یا پالت تراک های نامناسب باشد. یک دستگاه پالت تراک مناسب و بجا می تواند انواع مختلفی از پالت ها را حول مرکز توزیع در سراسر محوطه پارکینگ چرخش دهد. انتخاب یک دستگاه نامناسب علاوه بر خسارتهایی که در بخش صنعتی وارد می کند، می تواند بسیار خسته کننده و وقت گیر باشد. با دستگاه واکی آشنا هستید؟ به گفته "سو رایس"، مدیر عامل بخش تولید پالت تراک در کمپانی رایموند، واکی به ساده ترین بیان، دستگاهی با موتور قوی برای جابجایی و انتقال پالت هاست. یک دستگاه رادیویی دستی و قابل حمل است که به صورت بی سیم (با استفاده از امواج رادیویی) بر روی یک باند تک فرکانس مشترک، ارتباط برقرار می کند. هر واکی  تاکی شامل یک فرستنده- گیرنده ، یک آنتن (برای ارسال و دریافت امواج رادیویی) و همچنین یک بلندگو که اگر دکمه “شستی مکالمه” را بفشارید و صحبت کنید تبدیل به میکروفن می شود، است. میکروفن و بلندگو دارای اجزای مشابهی از قبیل سیم پیچ، آهنربا و یک مخروط پلاستیکی یا کاغذی(جهت تولید و یا ضبط صدا)، میباشد. به این دلیل به این دستگاه واکی می گویند که اپراتورها به جای اینکه سوار شده و آن را هدایت کنند، خودشان در کنار دستگاه و یا پشت سر آن راه می روند. پالت تراک ها که شامل دستگاه های واکی هستند، به منظور جابجایی پالت ها و نیز حمل بار تا حدود هشت هزار پوند طراحی شده اند.

به گفته رایس، واکی ها انعطاف پذیرترین و رایج ترین پالت های موتوری موجود هستند. دستگاه های واکی در مراکز تقسیم و توزیع معمولا برای بارگیری تراک ها و یا انتقال پالت ها در مسافت های نسبتا کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در بخش صنایع وسیع تر ،رانندگان لیفتراک ها از این دستگاه ها برای خالی کردن بار در محدوده پارکینگ استفاده می کنند. بر خلاف رادیوی معمولی که تنها امکان دریافت صدا یا موسیقی از ایستگاه رادیویی را دارد، واکی تاکی یک رادیوی دو مسیره است، شما هم می توانید صحبت کرده و هم بشنوید.

 

پالت تراک

 همچنین، می توان از دستگاه های واکی برای انتقال پالت ها بر سطوح شیب دار و مسطح از اتاقی به اتاق دیگر استفاده کرد.با اینکه استفاده از این دستگاه ها ممکن است در وهله اول بسیار آسان به نظر برسد، اما در این مطلب چند رهنمود بر ای انتخاب تراک پالت ها ارائه داده ایم.

محیط عملیات چیست؟

واکی مورد استفاده در انبارها به یک چرخ کوچک برای ثبات بهتر و حرکت آسان تر بر روی سطوح نیاز دارد. واکی هایی که برای محیط های سرد و فریز شده مورد استفاده قرار می گیرند، بایستی در محیط های سرد و خشک نگاهداری شوند. چنانچه محیط کار در داخل یک کارخانه مواد غذایی است که مجبورید مدام محصولات را مورد شستشو با مواد شیمیایی قرار دهید، از زیر صندلی های فولادی و نیکل اندود استفاده کنید.

چند ساعت در روز مجاز به استفاده از واکی ها برای انتقال پالت ها هستیم؟

دو نوع رایج باتری هایی که در واکی ها استفاده می شوند، باتری های سلولی و ژله ای هستند. باتری سلولی مرطوب، گران تراز باتری های ژله ایست اما به مراقبت کمتری نیاز داشته و ضد آب می باشد. عملیات پیشرفته ممکن است نیازمند باتری های سنگین برای انتقال پالت های سنگین وزن باشند. البته میزان بهینه شارژ این باتری ها نیز بیشتر طول می کشد.  شاید سرمایه هنگفتی لازم باشد اما حداقل واکی شما عمر بیشتری کرده و عملیاتتان بهتر انجام خواهد گرفت.

آیا واکی ها قابلیت مانور برای جابجایی پالت ها را دارند؟

به هنگام جابجایی پالت تراک ها بر روی سطوح ساده و شیب دار، واکی ها ترفند خاصی اعمال می کنند. چنانچه در حال بارگیری و تخلیه تراک های سنگین وزن و چرخش نود درجه ای آنها باشید، بایستی از واکی هایی استفاده کنید که شعاع کافی برای چرخش نود درجه داشته و اپراتور هیچ کدام از پالت ها را از قلم نیندازد. واکی هایی هم وجود دارند که قادر به چرخش صد و هشتاد درجه ای بوده  و با حرکت پالت ها بر روی سطوح صاف مانع از ایجاد هر گونه ضربه و خسارت بر محصولات می شوند.

 

جهت دریافت قیمت لیفتراک فابکو با مشاوران ما به شماره 02137495 تماس بگیرید.

 

فابکو

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495