بهترین زمان تعویض باتری لیفتراک

بهترین زمان تعویض باتری لیفتراک

بهترین زمان تعویض باتری لیفتراک

لیفتراک‌ها یک وسیله ضروری در عملیات انبارداری، ساخت و ساز و توزیع هستند. در حالی که لیفتراک‌های سنتی ال پی جی و دیزلی همیشه نقش مؤثری در این عملیات داشته‌اند، اما لیفتراک برقی با باتری به‌عنوان جایگزین‌های کم‌مصرف با آلایندگی کم، محبوبیت روزافزونی پیدا کرده‌اند. به‌طور کلی، لیفتراک‌های برقی از باتری سرب اسیدی استفاده می‌کنند؛ البته باتری‌های نیکل - آهن و لیتیوم - یون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. لیفتراک‌های با باتری نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند.

تمام باتری‌ها صرف‌نظر از اینکه چقدر خوب از آن‌ها مراقبت می‌شوند، نیاز به تعویض خواهند داشت. تعویض و نگهداری باتری لیفتراک برقی یک کار تخصصی است؛ اما راه‌های زیادی برای تشخیص اینکه چه زمانی باتری شما باید تعویض شود، وجود دارند.

اگر از یک لیفتراک برقی استفاده می‌کنید و نگران این هستید که روزهای عمر باتری شما به پایان رسیده باشد، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا به شما اطلاعات لازم را درباره بهترین زمان تعویض باتری لیفتراک بدهیم.

 

 

برای ثبت سفارش خرید باطری لیفتراک برقی کلیک کنید و یا با ما تماس بگیرید:

02137495

 

 

چه علائمی نشان می‌دهند، باتری لیفتراک شما نیاز به تعویض دارد؟

برای اینکه متوجه شوید دقیقا چه زمانی باید باتری لیفتراک خود را تعویض کنید، باید به دنبال یک یا چند مورد از نشانه‌های زیر باشید:

  • باتری‌های سولفاته

سولفاته کردن یک فرایند شیمیایی است که باعث تجمع کریستال‌های سولفات سرب روی سلول‌های باتری می‌شود. این فرایند به طور طبیعی تا حدودی در باتری‌های اسید سرب معمولی اتفاق می‌افتد؛ اما مقدار زیادی سولفاته می‌تواند باعث افزایش زمان شارژ، کاهش قدرت میل‌لنگ و کوتاه‌تر شدن عمر کلی باتری شود. مقدار کمی از سولفاته زمانی که باتری شارژ می‌شود، تجزیه خواهد شد؛ اما در زمان سولفاته شدن، مقدار ایجادشده بیشتر از مقدار تجزیه شده است و در نتیجه نیاز به تعویض باتری پیدا می‌کنید.

شارژ نامناسب مانند شارژ کم، طولانی‌مدت یا شارژ نشدن کامل باتری و یا کمبود آب در محلول کاتالیست باتری می‌توانند باعث سولفاته شدن شوند. سولفاته شدن را می‌توان به ‌صورت بصری که ظاهری خاکستری دارد و یا دقیق‌تر، با یک مولتی‌متر تشخیص داد.

 

تعویض باطری آسیب دیده لیفتراک

 

  • زمان عملکرد باتری کوتاه شده است.

باتری‌های لیفتراک به طور متوسط ​​باید برای 1500 چرخه شارژ دوام بیاورند. اگر شارژ باتری خیلی قبل از پایان عمر مورد انتظارش به ‌سرعت تمام شود، احتمال زیادی وجود دارد که باتری نیاز به تعویض داشته باشد. حفظ نشدن شارژ باتری، می‌تواند ناشی از شارژ بیش از حد و مکرر مانند پر کردن شارژ باتری قبل از نیاز باشد.

  • نمایشگرها کم‌نور شده و خروجی برق کاهش یافته است.

کمبود کلی برق در لیفتراک که اغلب در نمایشگرهای ضعیف دیده می‌شود، نشانه دیگری است که باتری احتمالا نیاز به تعویض دارد. دلایلی مانند سولفاته شدن عموماً نشان می‌دهند که تعویض ضروری است؛ اما مشکل اتصالات ترمینال ضعیف و سایر آلاینده‌ها ممکن است بدون تعویض برطرف شوند.

  • نواحی خورده شده اطراف باتری

اگر باتری ضعیف نگهداری شود یا تحت فشار قرار گیرد، خطر خوردگی وجود دارد. خوردگی پایانه‌های باتری می‌تواند کارایی شارژ را کاهش دهد و در نهایت منجر به نیاز به تعویض باتری شود. ترمینال‌های خورده شده را می‌توان توسط سازنده باتری تعمیر کرد؛ اگرچه با داشتن یک برنامه منظم برای تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک، می‌توان مانع از تعویض و یا تعمیر آن شد.

  • ریختن اسید یا آسیب دیدن محفظه باتری

نشت اسید از باتری هرگز نشانه خوبی نیست. وجود اسید باتری می‌تواند نشان‌دهنده آسیب شدید باتری بوده و خطرات سلامتی و ایمنی را به همراه داشته باشد. اگر متوجه تجمع اسید در قسمت بیرونی باتری شدید، بهتر است با احتیاط عمل کرده و از PPE مناسب استفاده کنید. اگرچه می‌توان باتری‌های آسیب‌دیده را تعمیر کرد، اما باید این کار توسط متخصصان انجام شود. به‌طور کلی، اگر روی محفظه اسید دیدید، نشانه این است که باتری نیاز به تعویض دارد.

 

 

خطرات استفاده از باتری آسیب‌دیده برای لیفتراک

استفاده از باتری آسیب‌دیده خطر بیشتری در مقایسه با از دست دادن برق لیفتراک دارد. باتری‌ها - به ویژه نوع معمول اسید سرب - حاوی مواد شیمیایی خطرناک و خورنده مانند گاز هیدروژن تولید شده از اسیدسولفوریک در هنگام شارژ هستند که می‌تواند باعث آسیب فیزیکی شود. آتش‌سوزی نیز می‌تواند خطری مرتبط با استفاده از باتری‌های آسیب‌دیده باشد.

هنگام بازرسی، تعمیر یا تعویض باتری آسیب‌دیده، مهم است که نکات ایمنی را رعایت کنید. این موارد به ‌طور کلی شامل دستکش لاستیکی و پیش‌بند، عینک یا محافظ صورت و کفش‌های محافظ می‌شوند. همچنین توصیه می‌شود در مجاورت کیت کمک‌های اولیه و ایستگاه شستشوی چشم باشید. مانند تمام تعمیرات خطرناک، کمک گرفتن از متخصصان آموزش‌دیده، ایمن‌ترین و مؤثرترین گزینه برای سرویس و تعمیر است.

 

بهترین زمان تعویض باتری لیفتراک

 

برای سالم نگه داشتن باطری لیفتراک خود چه کاری باید انجام دهید؟

حال که با بهترین زمان تعویض باتری لیفتراک آشنا شدیم، بهتر است درباره راه‌های سالم نگه داشتن باتری لیفتراک بدانیم. پیروی صحیح از دستورالعمل‌های شارژ باتری لیفتراک و درک درستی از سلامت باتری می‌تواند به طور قابل ‌توجهی عمر باتری را افزایش دهد. اگر می‌خواهید یک لیفتراک برقی را به طور قابل اعتماد، ایمن و مقرون به صرفه راه اندازی کنید، باید بدانید که چگونه باتری خود را سالم نگه دارید. راه‌های سالم نگه داشتن باتری لیفتراک به شرح زیر است:

  • شستن باتری

ایجاد خوردگی روی باتری می‌تواند باعث شارژ ناکارآمد و آسیب باتری شود. در بسیاری از موارد، اگر به‌عنوان بخشی از برنامه تعمیر و نگهداری منظم مورد توجه قرار گیرد، خوردگی را می‌توان قبل از اینکه آسیب شدید شود، تمیز کرد. شستشو معمولا با یک خنثی‌کننده اسید و یک پارچه تمیز‌کننده انجام می‌شود.

  • شارژ منظم باتری

شارژ بیش از حد، فرآیند اعمال عمدی ولتاژی بالاتر از حد معمول به باتری است. انجام این کار می‌تواند سولفاتاسیون سلول‌های باتری را تجزیه کند و شارژ منظم و برنامه‌ریزی شده می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک کند.

  • مانیتور کردن سطح آب

باتری‌های سرب اسید حاوی یک جزء مایع به نام الکترولیت هستند که مخلوطی از اسید سولفوریک و آب است. هنگامی که باتری گرم می‌شود، آب تبخیر شده و سطح پایینی از الکترولیت با درصد بالایی از اسید سولفوریک باقی می‌ماند. هنگامی که الکترولیت کم است، باتری در معرض خطر سولفاته شدن قرار دارد. توصیه می‌شود به طور مرتب الکترولیت را با آب مقطر پر کنید تا باتری به طور موثر کار کند.

 

تعویض باتری لیفتراک

 

سخن پایانی

لیفتراک‌های برقی که با باتری کار می‌کنند، جایگزینی فوق‌العاده برای نمونه‌های با موتور احتراقی هستند. این مدل لیفتراک‌ها مانند تمام ماشین‌آلات، نیاز به توجه و مراقبت منظم دارند تا در بهترین حالت باقی بمانند. در این مقاله از گروه صنعتی فابکو به‌طور کامل توضیح دادیم که چه علائمی نشان می‌دهند که باتری لیفتراک شما نیاز به تعویض دارد. آگاهی از بهترین زمان تعویض باتری لیفتراک از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند. دقت کنید که تعویض باتری لیفتراک حتما باید توسط فردی متخصص و باتجربه انجام گیرد تا در حین کار نکات ایمنی را رعایت کند.

 

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495