لیفتراک‌های اتاق سرد

لیفتراک‌های اتاق سرد

لیفتراک‌های اتاق سرد

استفاده از لیفتراک در سردخانه‌ها چالش های متعددی را به همراه دارد که می‌تواند موفقیت اپراتورها و شرکت‌ها را محدود کند. کارایی در استفاده از لیفتراک زمانی چالش برانگیزتر می‌شود که یک لیفتراک در محیط‌های دمایی متناوب در همان عملیات، چه برای ذخیره سازی و چه برای کارکرد، قرار گیرد. برای اطمینان از داشتن بهترین طراحی تاسیسات و لیفتراک برای محل کار و کاربرد خود، باید با مشاوری که به طور کلی با صنعت شما و به طور خاص کار شما آشنا است صحبت کنید تا به پر کردن درزها، افزایش ایمنی و افزایش کارایی کمک کند.

یکی از مهم‌ترین وظایف کاربران لیفتراک اتاق سرد، کاهش ترشحات آبی روی لیفتراک در دماهای گرم است که به کاهش احتمال یخ زدگی هنگام ورود مجدد به فضاهای سرد کمک می‌کند. یخ زدگی می‌تواند عملکرد نامناسب و توقف برای لیفتراک‌ها ایجاد کند و منجر به کاهش بهره‌وری عملیات شود. چند روش برتر می‌تواند به جلوگیری از این ناکارآمدی‌ها کمک کند و حداکثر استفاده از ناوگان لیفتراک را فراهم می کند و در عین حال بازگشت سرمایه شما را برای تجهیزات سرمایه‌ای شما حفظ می کند.

نگهداری لیفتراک اتاق سرد (پارک کردن)

محل نگهداری لیفتراک اتاق سرد شما امری حیاتی برای حفظ کارایی آن است. نگهداری مداوم در دمای یخبندان می‌تواند منجر به شکستن قطعات و کارایی نامناسب باتری شود. بهترین روش برای نگهداری لیفتراک اتاق سرد هنگام عدم استفاده، خارج از منطقه سرما است. اما این موجب چالش‌ دما در دستگاه می‌شود. یک راه حل این است که لیفتراک‌های خود را در یک منطقه خشک که دمای آن کمی بالاتر از صفر درجه سانتی‌گراد است پارک کنید تا مطمئن شوید که چالش‌ دما به آرامی یا به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد.

با این حال، همیشه این امکان پذیر نیست. در چنین شرایطی، باید زمان کافی برای استراحت لیفتراک در خارج از تاسیسات سرد و در دماهای گرم فراهم کنید تا تبخیر شود. کارکردن خیلی زود قبل از تبخیر می‌تواند منجر به یخ زدگی شود. این فرآیند را می‌توان با استفاده از فن در فضای محل نگهداری تسریع کرد.

استفاده از لیفتراک اتاق سرد در برنامه های کاربردی تغییر دما

در بسیاری از برنامه‌ها، محیط‌های اتاق سرد با فضاهای گرم‌تر ترکیب شده‌اند. به عنوان مثال، حرکت از یک اتاق سرد به یک کامیون سرد ممکن است نیاز به عبور از یک محدوده متصل گرم داشته باشد. این چالش‌ها موقعیتی را ایجاد می‌کنند که بعضی چالش‌ دما اجتناب‌ناپذیر است. اما تعدادی اقدامات ویژه وجود دارد که می‌تواند کمک کند.

اگر نگهداری از چندین لیفتراک با مناطق کار تخصصی در حد بودجه عملیاتی شما باشد، می‌تواند به جلوگیری از سایش احتمالی ناشی از تغییر دما کمک کند. اگر نگهداری چندین لیفتراک غیر ممکن است، هنوز می‌توانید اقداماتی انجام دهید تا به جلوگیری از مشکلات ناشی از چالش دما کمک کنید. به عنوان مثال، بهینه‌سازی مسیرهایی که لیفتراک‌های اتاق سرد باید بین محیط سرد و کامیونی که باید بارگیری شود طی کنند، می‌تواند کمک کند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها تا حد امکان در فضاهای سرد باقی می‌مانند. به علاوه ترتیب عملیات کلیدی است. محدود کردن تعداد بارهایی که یک لیفتراک اتاق سرد نیاز به تغییر محیط دارد، می‌تواند احتمال تشکیل چالش دما را کاهش دهد.

انتخاب لیفتراک مناسب اتاق سرد

لیفتراک‌های برقی آن‌هایی هستند که در کاربردهای سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند و انتخاب مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر راندمان و بازگشت سرمایه داشته باشد. لیفتراک‌هایی که قطعات متحرک و سیم کمتری دارند، تولید گرمای قطعات را کاهش می‌دهند و احتمال ورود چگالش به گوشه‌ها و درزهای لیفتراک را کاهش می‌دهند. به عنوان مثال، لیفتراک‌های برقی تویوتا با قطعات متحرک و موتورهای AC و کنترل‌کننده‌های کمتری مهندسی شده‌اند تا تولید گرمای اجزای داخلی را کاهش دهند. این شاهکارهای مهندسی کوچک می‌توانند تاثیری ماندگار بر بازده عملیاتی داشته باشند.

در حالی که ترشحات آبی تنها چالش پیش روی اپراتورهای لیفتراک اتاق سرد نیست (ما حتی به مسائل ایمنی در یک محیط بالقوه لغزش نپرداخته‌ایم)، این یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای عملکرد مکانیکی لیفتراک‌ها در محیط‌های سرد است. برای ایده‌های بیشتر در مورد ذخیره سازی سرد، سپیدنامه* ما را در مورد نگهداری سرد در زنجیره تامین غذا بررسی کنید.

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495