تفاوت انواع لیفتراک ها در چیست؟

تفاوت انواع لیفتراک ها در چیست؟

تفاوت انواع لیفتراک ها در چیست؟

تفاوت انوع ماشین آلات لیفتراک ها در چیست؟ سوالاتی که بیشتر در حوزه صنایع و ماشین آلات لیف تراک مطرح اند، بیشتر مربوط به انواع ماشین های صنعتی از جمله لیفتراک ها، فورک لیفتراک های صنعتی، کامیون و بالابر ها هستند. در این مطلب به معرفی انواع لیفتراک ها خواهیم پرداخت:

فورک لیفتراک های کانتربالانس

این لیفتراک ها، رایج ترین نوع فورک لیفتراک ها هستند و بیشتر افراد به محض شنیدن نام لیفتراک، مفهوم فورک لیفتراک های کانتربالانس در ذهنشان تداعی می شود. در این لیفتراک ها، چنگک ها با فاصله مساوی از قسمت جلوی دستگاه تعبیه شده و هیچ گونه بازویی برای نگهداری چنگک ها وجود ندارد به این معنی که لیفتراک بدون هیچگونه وسیله کمکی به طور مستقیم می تواند به قفسه و محل دقیق بار رانده شود. با یک مکانیزم بسیار ساده و بدون بهره گیری از انواع ابزار کمکی می توان به راحتی به تجهیزات مورد بارگیری دسترسی داشت.

بیشتر بخوانید: مزایا انواع لیفتراک

نیروی رانشی این فورک لیفت ها از طریق گاز ،برق و یا دیزل ها تامین می شود.همانطور که از نامشان پیداست، فورک لیفتراک های کانتر بالانس با وزن متعادل طراحی شده اند و نیروی کافی برای بند نمودن تجهیزات کافی در قسمت جلوی لیفتراک وجود دارد. لودرهای الکتریکی همچون باتری هایی برای ایجاد یک منبع نیرو عمل می کنند.

 

  

لیفتراک های کانتربالانس

 

فورک لیفتراک های کانتربالانس با سه چرخ

مکانیزم عملکرد این لیفتراک ها نیز همانند نمونه های لیفتراک کانتربالانس است اما تمام حرکات مانور و بلند نمودن اجزای سنگین از طریق نیروی چرخ هایی است که در قسمت پایین دستگاه تعبیه شده اند. این لیفتراک ها در مکان هایی که با کمبود فضا مواجه هستید بسیار مناسب اند زیرا با دارا بودن چرخ ها به راحتی می توانید مسیر حرک آنها را کنترل نمایید. همچنین گزینه ای ایده آل برای مکان هایی هستند که بارگذاری در داخل و خارج مورد نیاز می باشد. ترکیب قابلیت دسترسی سریع و حرکت دوار بر روی سطوح منجر به تضمین بهره مندی از حداکر میزان تولیدات خواهد شد.

 

فورک لیفتراک

 

ریچ تراک ها

ریچ تراک ها لیفتراک به دلیل طراحی ارتفاع بالای خود اینچنین معروف شده و در هر ناحیه ای از محیط کار که نیاز به جابجا نمودن اجسام سنگین در ارتفاع های بلند هستید، به کار می آیند. البته این نوع لیفتراک های صنعتی خود دارای انواع گوناگونی هستند:

ریچ تراک های ایستاده، شایع ترین نوع این لیفتراک ها بوده و در مواقعی استفاده می شوند که تنها یک بار بارگیری انجام می گیرد. دو چنگک موجود در قسمت جلوی این لیفتراک ها با دارا بودن لایه ای بر روی اسلایدها، حمل و نقل بار با خیالت راحت را امکان پذیر می کنند.

لیفتراک های دو لبه نیز مشابه نمونه های اول هستند اما چنگک های نسبتا بلندتری داشته و مناسب مکان هایی هستند که بارهای چوبی سنگین در هر سایت نگهداری شده و با استفاده از این چنگک ها می توان بار را از قسمت عقب جابجا نمود. با استفاده از این لیفتراک ها می توان تجهیزات سنگین را در مکان هایی که چندین بار به طور همزمان وارد سایت می شوند، از زاویه های گوناگون با استفاده از چنگال های دوبلکس جابجا نمود.

 

انواع مختلف لیفتراک ها

 

جک پالت لیفتراک ها

جک پالت تراک ها برای  حرکت دادن اشیای چوبی و اغلب کم وزن (نهایتا تحمل سه هزار و پانصد کیلوگرم بار دارند)، طراحی شده اند. عملکردی بسیار ساده داشته و دارای چنگک هایی برای بالا بردن بار از روی زمین و حرکت توسط جک های بالابر می باشند.

چرخ های جلوی این لیفتراک ها در انتهای چنگک ها قرار دارد  و جک هیدرولیکی برای بالا بردن اشیا تعبیه شده است. چنگک ها به طور افقی از چرخ های جلویی فاصله گرفته اند. البته پالت های بالابر تنها به منظور پاسازی سطح مورد نظر طراحی شده اند.

 

جهت مشاوره خرید لیفتراک فابکو با مشاوران ما به شماره 02137495 تماس بگیرید. 

فابکو

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495