چگونه یک لیفتراک درست انتخاب کنیم

چگونه یک لیفتراک درست انتخاب کنیم

چگونه یک لیفتراک درست انتخاب کنیم

در این مقاله قصد داریم درباره چگونه لیفتراک درست انتخاب کنیم؟ صحبت کنیم. بیشتر مردم به اشتباه فکر می کنند که هر نوع لیفتراک قدیمی و فرسوده می تواند مناسب حمل و نقل محصولات صنعتی کارخانه ها باشد. در واقع، لیفتراک قطعه ای بسیار سفارشی از تجهیزاتی است که به طور ویژه برای کاربرانی ساخته شده که نیازهای صنعتی خود را برآورده کنند. در نظر داشته باشید تنها به این دلیل که لیفتراک مورد نظرتان توانسته نیازهای صنعتی رقبای شما را تامین کند، نمی تواند  نیازهای صنعتی کارخانه شما را هم تامین کند.

در مقاله انتخاب لیفتراک  قصد داریم برترین معیارهای انتخاب لیفتراک مناسب برای عملیات صنعتی را به شما ارائه دهیم. در بیشتر موارد، به افراد حرفه ای در بخش زنجیره تدارکات نیاز است تا نحوه استفاده درست از این لیفتراک ها را توضیح دهند. در ادامه این مطلب، محدودیت های موجود در استفاده از هر یک این تجهیزات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشخصات لیفتراک ها را در نظر بگیرید

همواره به خاطر داشته باشید که هیچگونه مشخصات مطلق و معمولی وجود ندارد. مشخصات یک لیفتراک مخصوص بایستی با محلی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مطابقت داشته باشد. این به خصوص در مشاغل تجاری بزرگتری که به تعداد لیفتراک های  بیشتری نیاز دارند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. به عنوان نمونه، راهروها می توانند بسیار طویل باشند که در اینصورت به لیفتراک هایی با تمام ابعاد نیاز دارند. همچنین اگر تجهیزات صنعتی در داخل کارخانه های سربسته باشند، به لیفتراک هایی با موتور دیزلی و باتری نیاز خواهیم داشت.

طراحی صنعتی لیفتراک را در نظر بگیرید

همچنین بایستی زمینه های فعالیت نیز مورد بررسی قرار بگیرد. مثلا چنانچه از لیفتراک های کوچک در فضاهای صنعتی سربسته و کوچک استفاده می کنید، باید ابعاد راهرو، وزن لیفتراک و یا بیشینه میزان بار مورد حمل و نقل را به همراه موانع موجود در نظر داشته باشید. چنانچه از لیفتراکها در مکان های روباز استفاده میکنید، باید نوع لاستیک های لیفتراک را در نظر بگیرید. برخی از کارخانه های صنعتی برای جابجایی مواد به لیفتراک های تندرو نیاز دارند و ممکن است این امر برای سایر کارخانه ها اهمیت چندانی نداشته باشد. با وجود نور کافی در محدوده کارخانه های صنعتی ممکن است نیازی به نور لیفتراک ها نباشد. چنانچه لیفتراک به سوخت گیری سریع نیاز داشته باشد، سوخت های فسیلی بهترین گزینه هستند البته می توانید از سوخت گیری های دیزلی نیز استفاده کنید. در این بین لیفتراک هایی که دارای سیستم های هشدار هستند، بیشتر مورد توجه کاربران واقع می شوند.

 

 انتخاب لیفتراک

 

کاربران نهایی لیفتراک خود را در نظر داشته باشید

تنها، کسی که سال های طولانی با فورک لیفت های صنعتی سروکار دارد، کاربران نهایی و نیازها و مطالبات آنها را تشخیص داده و می تواند دقیقا هر آنچه از یک لیفتراک انتظار دارند، برآورده کند. سایر موارد مورد توجه عبارتند از: دستبه بندی لیفتراک، وزن، ابعاد، بسته بندی مصالح مورد انتقال، محیط داخلی یا خارجی برای اجرای عملیات با لیفتراک های صنعتی، شرایط سطوحی که قرار است عملیات روی آنها انجام بگیرد و نیز میزان ساعات مورد نیاز برای اجرای عملیات به صورت هفتگی و یا ماهانه.

بیشتر بخوانیم: انواع لیفتراک را بشناسیم

 

تطبیق و سازگاری لیفتراک با قوانین ملی و محلی

آنچه مهم است این است که قوانین محلی و تصمیمات دولتی می تواند تا حدودی نحوه کارکرد و فرآیندهای لیفتراک ها را تحت تاثیر قرار دهد.  مقررات ایمنی و بهداشت کار، ممکن است در قوانین محلی شما منوط به نصب نورهای بارق باشد و یا اینکه استفاده از هشداردهنده ها را جدی و حیاتی بگیرید. حتی ممکن است قوانین ایمنی خاصی نیز اعمال گردد. شما باید از همان ابتدای کار با اینچنین مقرراتی آشنا باشید زیرا در صورت عدم توجه، عواقب گرانی در بر خواهند داشت. اطلاعات لازم در خصوص قوانین محلی میتوانند در وب سایت های شورای محله موجود باشند.

با ذکر موارد گفته شده، میتوان مطمئن شد که فورک لیفت و لیفتراک مناسبی برای عملیات در کارخانه های صنعتی اتخاذ کرده اید. اما در هر صورت هر آنچه مطابق با نیازهای شما باشد، ممکن است توسط کاربران دیگر مورد انتقاد قرار گیرد.

انتظارات خود را از خرید لیفتراک مشخص کنید

خرید لیفتراک در صنعت کسب و کار شما می تواند باعث بهبود وضعیت و سرعت بخشیدن به آن شود. در مرحله اول باید بدانید که لیفتراک بار را تا چه ارتفاعی باید بالا ببرد.

نکته مهم بعدی اینکه باید به آن توجه کنید مدت زمان فعالیت لیفتراک در روز است. و در مرحله آخر شما نیازمند فردی هستید که گواهینامه لیفتراک داشته باشد و بتواند با لیفتراک برقی کار کند.

  

با توجه به نکاتی که در این مقاله ارائه شد می توانید از بروز مشکل جدی در کسب و کارتان جلوگیری کرده و. بهترین لیفتراک را تهیه فرمایید. 

 جهت مشاوره خرید لیفتراک فابکو با مشاوران ما به شماره 02137495 تماس بگیرید.

 

 

فابکو

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495