پالت تراک ها یا همان جک پالت ها

پالت تراک ها یا همان جک پالت ها

پالت تراک ها یا همان جک پالت ها

پالت تراک ها وسایلی کاربردی برای حمل و جابجایی انواع بار در محیط هایی کوچک مانند فروشگاهها، انبارها، داروخانه ها و محیط هایی بزرگ مانند کارخانه ها و کارگاه ها بوده و در حالت های مختلف و متناسب با نوع کاربری خاص آن ها طراحی و تولید می شوند. این وسایل را با عناوینی دیگر نیز می شناسند. مانند لیفتراک دستی، پالت بر و ... جک پالت ها که در مفاهیم صنعتی با عنوان پالت تراک نیز از آنها یاد می شود، تراک هایی بسیار عظیم الجثه برای جابجایی و انتقال مواد و مصالح سنگین و پالت های چوبی به شمار می روند. پالت تراک ها مجهز به یک مکان حمل بار و لبه هایی ممتد هستند. چرخ های جلویی این دستگاه های صنعتی به انتهای داخلی لبه ها متصل شده و با بالا رفتن جک های هیدرولیکی، لبه ها از سمت راست به دو طرف باز شده و بار از زمین بلند می شود.

به نظر می رسد پالت تراک ها، بهترین گزینه برای جابجایی موقت اجسام سنگین و پالت های چوبی از مکانی به مکان دیگر و از روی سطوح صاف و شیبدار باشند. روشی بسیار سودمند و موثر برای جاجایی اجسام سنگین است. پالت تراک ها امروزه در مکان های مختلفی همچون تسهیلات خانگی، شرکت های ساخت و ساز و به خصوص انبارهای ذخیره کالاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پالت تراک

 

امروزه و در دنیای صنعتی تنها دو نوع پالت تراک مورد استفاده قرار می گیرد. اولین آنها، پالت تراک های دستی هستند که گاهی اوقات جک پمپ نیز نامیده می شوند. نوع بسیار پیچده تر آنها را پالت تراک های قدرتی و یا بالابرهای هیدرولیکی می نامند.

پالت تراک ها ی دستی برای بلند نمودن دسته پالت های بسیار کوچک و در مناطقی که تعداد کمی بار و تجهیزات بر روی سطوح یکنواخت انباشته شده اند، مورد استفاده قرار می گیرند. این پالت تراک ها، طراحی بسیار ساده ای داشته و مانند حرف H می باشند. لبه هایی در عقب و جلو نیز دارند. این دستگاه ها را اپراتورها هدایت می کنند.

اپراتور در حالت ایستاده بر روی زمین، با استفاده از مکانیزم فرمان ساده، دستگاه را کنترل می کند. اپراتورهای مجرب تر، تیغه های بلند اسلایدها در زیر پالت ها را با استفاده از یک اهرم به تدریج بلند کرده و هنگامی که پالت تراک با استفاده از اهرم به سمت بالا کشیده می شود، پالت ها را به مکان های جدیدتری منتقل می کند.

پالت تراک های هیدرولیکی اغلب برای بالا بردن پالت ها و تجهیزات بیشتر و سنگین تر مورد استفاده واقع شده  و گزینه بهتری برای مواجه شدن با مواقعی هستند که پالت ها تا ارتفاع بالاتری بالا برده شده  و یا در سطوح دو گانه و سه گانه تعبیه شده اند. این نوع پالت تراک ها توسط اپراتورهای مجربی به کار گرفته می شوند که بر روی پلت فرم های کوچک متصل به دستگاه کار می کنند. موتور این تجهیزات به توان بالایی مجهز بوده و می تواند بارهای سنگین را هم به سمت جلو و هم سمت عقب جابجا کند و ناگفته نماند لبه های این دستگاه ها، بسیار تیز می باشند.

 

جهت مشاوره خرید لیفتراک فابکو با مشاوران ما به شماره 02137495 تماس بگیرید.

 

فابکو

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495