تعمیر یا جایگزینی لیفتراک؟!

تعمیر یا جایگزینی لیفتراک؟!

تعمیر یا جایگزینی لیفتراک؟!

در این مقاله قصد داریم تا درباره تعمیر لیفتراک صحبت کنیم. یکی از چالشهای بزرگ در مورد مدیریت لیفتراک های برقی این است که بهتر است یک قطعه تجهیزات فورک لیفتراک تعمیر شود و یا باید تعویض شود؟ پاسخ کوتاه به این سؤال این است که بستگی دارد!

پنج عامل کلیدی که باید در هنگام تصمیم گیری مورد توجه قرار گیرند، عبارتند از: سن لیفتراک، محیط، برنامه، ساعت و تاریخ نگهداری لیفتراک. مهم است که توجه داشته باشیم که اطلاعاتی که این عوامل نشان می دهند، به طور کلی به عنوان یک کل تفسیر می شود. به طور خلاصه، کل بزرگتر از مجموع قطعات است با ارزش تلقی می شود.

محیط  لیفتراک

بر اساس نوع محیطی که لیفتراک مورد نیاز برای کار در آن است، تاثیر قابل توجهی بر طول عمر آن دارد.

بدون شک می توان گفت که بین لیفتراک 10 ساله که در یک سردخانه کار می کند در مقابل یک لیفتراک که در ساختمان توزیع استفاده می شود تفاوت زیادی وجود دارد. در هنگام درخواست تعمیر بجای  جایگزین کردن دستگاه، سن متوسط لیفتراک و محیطی که در آن کار کرده ضروری است.

کاربرد لیفتراک برقی

مسلما این دسته می تواند زیرمجموعه ای ازمحیط کار قرار بگیرد، اما تفاوت اساسی در این است که محیط لیفتراک، جایی که دستگاه در آن مورد استفاده قرار می گیرد با چگونگی استفاده از لیفتراک متفاوت است. برای مثال، استفاده از یک لیفتراک برقی که برای بارگیری و تخلیه تریلرهای تراکتور پر از پالت های حداکثر ظرفیت استفاده می شود بسیار متفاوت از استفاده یک لیفتراک برای حمل بارهای سبک بر روی سطوح بتنی صاف میباشد.

ساعت استفاده از لیفتراک 

تعداد ساعات استفاده در لیفتراک مانند کیلومتر شمار اتومبیل در یک ماشین سواری است. سوالی که در اینجا بوجود می آید این است که آیا برای ماشین با تعداد مایل بالا نیاز به جایگزینی آن است و یا باید یک ماشین نو خریداری شود؟

مشابه این را می توان در مورد لیفتراک های بالابر گفت. مشکل این است که شما باید بیش از مایل های بالا را در نظر بگیرید و این جایی است که عامل برنامه کاربردی را باید در نظر گرفت. آیا می توانید از این ماشین برای حمل و نقل تجهیزات سنگین برای کسب و کار کوچک خود استفاده کنید و یا آیا این ماشین برای فعالیت در اطراف شهر استفاده می شود؟

تاریخچه تعمیر لیفتراک

آخرین عامل که باید مورد توجه قرار گیرد، تاریخ تعمیر کلی است. 

شما باید از چه نوع تعمیر و نگهداری مطلع باشید؟!

آیا لیفتراک سابقه تصادف داشته است؟!

چه قطعات اصلی در لیفتراک تعمیر شده است؟!

تصمیم گیری برای تعمیر یا جایگزینی بخش مهمی از اطمینان است که لیفتراک از نظر هزینه و عملکرد مطلوب عمل کند و بهتر است بدانید که مجموعه عوامل ذکر شده باید در کنار هم بررسی شوند، نه به این صورت که یک مورد را ارزیابی کنید و بر اساس آن تصمیم گیری شود. درک دقیق مجموعه فاکتور های ذکر شده به شما این اطمینان را می دهد که آیا زمان تعویض و یا تعمیر لیفتراک شده است یا خیر؟

نشانی :

تهران_بزرگراه لشگری_کیلومتر 13_بعد از نمایندگی بهمن موتور_خیابان امید_بن بست دوم شرقی_پلاک 2

تلفن : 021-37495